Vi i FjellTid inngår samarbeid med den nylanserte nettbutikken Vi på tur. Sammen vil vi inspirere flere folk til å komme seg ut på tur sammen med andre, uavhengig av fysisk nivå og størrelse på lommeboka.

Mental helse har vært på dagsordenen i flere år, men fikk spesielt ben å gå på som følge av koronatiden hvor flere fikk et ublidt møte med ensomhet. Vi i  FjellTid, legger til rette for at flere kan finne en eller flere turvenner i distriktene. 

 

Visste du at FjellTid arrangerer en rekke dagsturer? Klikk her og se vår turkalender!

 

– Vi vet at frisk luft og samvær med andre har god effekt på vår psyke. Derfor skapte vi i 2017 FjellTid med formål om å samle mennesker som ønsker å møte andre de kan gå på tur sammen med. Litt sånn som med grupper i sosiale medier hvor man har en profil og oppsøker andre med samme interesser og behov, sier Tarjei Kårfald, daglig leder i FjellTid.

Sammen med Tomas Eskeland har vi siden da skapt Nordens største turnettverk med godt over 13 000 medlemmer, flere frivillige ambassadører og turledere som organiserer turer rundt om i hele landet for medlemmene.

 

Har du lyst å bli turleder eller ambassadør? Ta gjerne kontakt med oss!

Dyrt turtøy kan bli en terskel

Sammen med turledere og ambassadører i  FjellTid ønsker vi  å ekspandere turnettverket for å gi flere muligheten til å kjenne på glede, samvær og mestringsfølelse sammen med andre. Derimot er vi også klar over at det å kle seg etter vær og forhold kan bli en hindring for noen.

– Vi ser dessverre at teknisk bra turtøy kan ha en høy prislapp. Å kle seg etter værforholdene mener vi er viktig da feil turutstyr kan forringe turgleden, sier Kårfald.

Nå inngår vi et samarbeid med den Tønsberg-baserte nettbutikken Vi på tur som tar tak i nettopp denne problematikken.

 


Bruk gjerne rabattkoden vipatur og test ut medlemskapet i FjellTid for 3 kr!

KONKURRANSE! Alle som registrer seg mellom 6.-13.mars er med i trekningen av et valgfritt Isolight-produkt levert av Vi på tur! Vinneren blir lansert på FjellTid mandag 14.mars! Registrer deg her!

 

– Det ligger litt i navnet vårt Vi på tur. Vi mener det skal være lekende lett for alle å komme seg ut; det være seg i nærområdet, i skog og mark eller på fjellet. Derfor ønsker vi å tilby komfortabelt og praktisk turtøy til så å si alle aldre og som ikke koster skjorta, sier Alexander Mila Hesby, daglig leder i Vi på tur.

 

 

Bekjemper dørstokkmila

Bekjentskapet mellom oss tre gründerne strekker seg flere år tilbake i tid da vi møttes på Gründerhuset Hi5 i Tønsberg. Vi  har siden da holdt kontakten og gleder oss nå til å inspirere flere nordmenn til å komme seg opp fra sofaen.

– Det er hyggelig at våre veier krysses igjen. Sammen kan vi spre enda mer turglede til folket uansett forutsetninger som fysisk nivå og størrelse på lommeboka. Tur skal være tilgjengelig for alle og den blir enda bedre med turtøy av god kvalitet og komfort, sier Kårfald.

Nettbutikken Vi på tur er drevet av Mila Shop AS i samarbeid med Tønsberg-baserte Skjelland Group AS. Sistnevnte har siden 1970-tallet hatt et solid fotfeste i tekstilbransjen.

Om artikkelforfatteren:

FjellTid

FjellTid

FjellTid.no - FjellTid (norr. fjalltíð): Sosialt turnettverk for alle turfolk. #fjelltid

Del på:

Relaterte saker

Mer fra FjellTiden

Innstillinger for personvern

Nødvendige

Dette er informasjonskapsler som brukes for å holde deg innlogget og generellt sørger for at du kan bruke de mest grunnleggende funksjonene på FjellTid.no.

wp-settings-time, wp-settings-time, wp-settings-time, wp-settings-time, wp-settings-time, peepso_last_visited_page, PHPSESSID, __distillery

Annonsering

Disse informasjonskapslene holder orden på våre annonser inne på FjellTid. Dette er grunnlaget for mye av våre inntekter.

advanced_ads_page_impressions, advanced_ads_pro_visitor_referrer

Analysering

Disse informasjonskapslene holder orden på statistikk og analysering utført av Google Analytics.

gadwp_ir_default_dimension, gadwp_ir_default_metric, gadwp_ir_default_swmetric, gadwp_wg_default_metric, gadwp_wg_default_dimension, collect, r/collect
gadwp_ir_default_dimension, gadwp_ir_default_metric, gadwp_ir_default_swmetric, gadwp_wg_default_metric, gadwp_wg_default_dimension, collect, r/collect

Netthandel

tribe-event-tickets-plus-meta-hash, wc_cart_hash_#, wc_fragments_#, wp_woocommerce_session_#, __stripe_mid

Disse informasjonskapslene gjør det mulig for å selge billetter til turene/aktivitetene vi arrangerer. Dette er noe av vårt livsgrunnlag.
__stripe_mid

Nyhetsbrev

Disse informasjonskapslene brukes i sammenheng med nyhetsbrevoppsettet vårt. Nyhetsbrev er er noe av det som skaper vårt livsgrunnlag.

newsletter